Moja przygoda z książkami i wyzwaniem czytelniczym...

KSIĄŻKI ZEKRANIZOWANE W 2014 ROKU

poniedziałek, 12 stycznia 2015 ,


Muszę się Wam przyznać, że, moją drugą wielką pasją, obok książek, są filmy. Dlatego też bardzo lubię czytać powieści, których ekranizacje pojawiają się w kinie oraz oglądać filmy na podstawie książek. Mogę dzięki temu mogę połączyć moje dwa największe zainteresowania. Na blogu znajdziecie już dwie części mojego zestawienia (do których linki podałam Wam poniżej), a w najbliższych dniach możecie się spodziewać trzeciej części.


 Dlatego też w ramach mojej książkowo-filmowej pasji, opracowałam dla Was listę książek, których ekranizacje trafiły do polskich kin w 2014 roku. Ponieważ było ich bardzo dużo, podzieliłam je na trzy części:



Część I - książki z serii Young Adult. Ich bohaterami są młodzi ludzie, którzy na początku swojej drogi w dorosłość muszą stawić czoła różnym wyzwaniom. W tej części znajdziecie następujące książki:
      - "Love, Rosie" Cecelia Ahern
      - "Więzień Labiryntu" James Dashner
      - "Dawca" Lois Lowry [MOJA RECENZJA]
      - "Zostań, jeśli kochasz" Gayle Forman
      - "Kamienie na szaniec" Aleksander Kamiński
      - "Niezgodna" Veronica Roth
      - "Kosogłos" Suzanne Collins
      - "Miłość bez końca" Scott Spencer
      -  "Gwiazd naszych wina" John Green
     
Część II - książki, których ekranizacje stały się wielkimi hitami 2014 roku. Większość z tych filmów była szeroko rozreklamowana, a w ich obsadzie można znaleźć wielu znakomitych aktorów.W tej części znajdziecie następujące książki:
      - "Hobbit, czyli tam i  z powrotem" J.R.R. Tolkien
      - "Złodziejka książek" Markus Zusak
      - "Obrońcy skarbów" Bret Witter, Robert M. Edsel
      - "Rogi", Joe Hill
      - "Zaginiona dziewczyna" Gillian Flynn
      - "Dla ciebie wszystko" Nicholas Sparks
      - "Wilk z Wall Street" Jordan Belfort
      - "Na skraju jutra" Hiroshi Sakurazaka
      - "Podróż na sto stóp" Richard C. Morais

Część III - książki, których ekranizacje są mniej znane. Obecność większości tych filmów w kinach była zdecydowanie bardziej "cicha" i nie przyciągnęła tak wielu widzów. Pomimo tego książki te zdecydowanie są warte przeczytania, a filmy - obejrzenia. W tej części znajdziecie następujące książki:
      - "Zimowa opowieść" Mark Helprin
      - "Zanim zasnę" S.T. Watson
      - "Medicus" Noah Gordon
      - "Długa droga w dół" Nick Hornby
      - "Niebo istnieje... Naprawdę" Todd Burpo, Lynn Vincent
      - "Bardzo poszukiwany człowiek" John Le Carré
      - "Podwojenie" José Saramago
      - "Stulatek, który wyskoczył przez okno i zniknął" Jonas Jonasson
      - "Droga do zapomnienia" Eric Lomax

Jeśli bierzecie udział w moim wyzwaniu czytelniczym, to zwróćcie uwagę, że książki te pasują do różnych punktów wyzwania. Może znajdziecie coś co was zainteresuje.


Może Ci się również spodobać

0 komentarze