Moja przygoda z książkami i wyzwaniem czytelniczym...

04. KSIĄŻKA, KTÓRĄ WSZYSCY SIĘ ZACHWYCAJĄ, A TY JEJ JESZCZE NIE PRZECZYTAŁEŚ

niedziela, 8 lutego 2015 ,


Prezentuję Wam dziś zestawienie książek, które pasują do kolejnego punktu wyzwania: 04. Książka, którą wszyscy się zachwycają, a Ty jej jeszcze nie przeczytałeś. Wybrałam pozycje, które często pojawiały się w mediach i były źródłem różnych dyskusji. Oczywiście, tak jak zawsze, zestawienie jest subiektywne i pojawiają się w nim książki, które mnie zainteresowały. Mam nadzieję, że również Wy znajdziecie coś ciekawego.

Poniżej znajdziecie także krótki opis każdej z książek oraz informację, do którego innego punktu wyzwania dana książka mogłaby pasować. Niektóre z nich są subiektywne, więc nie każda osoba musi się z nimi zgadzać. Zapraszam też do zapoznania się z moimi zestawieniami do innych punktów wyzwania, do których linki znajdziecie tutaj.




"Cień wiatru" Carlos Ruiz Zafon
Dziesięcioletni Daniel Sempere zostaje zaprowadzony przez ojca do tajemniczego miejsca zwanego Cmentarzem Zapomnianych Książek. Musi on wybrać spomiędzy tysięcy tomów książkę swojego życia. Jego wybór pada na powieść "Cień wiatru".
Książkę możesz również przeczytać w ramach: 29.  Książka z listy 100 najlepszych książek według BBC.





"Pięćdziesiąt twarzy Greya" E.L. James
 Anastasia Steele przeprowadza wywiad z Christianem Greyem, który budzi w niej sprzeczne emocje: onieśmiela ją i jednocześnie budzi strach. Jest to erotyczna powieść, która pochłonęła miliony kobiet na całym świecie.
Książkę możesz również przeczytać w ramach: 19.  Książka polecona przez znajomego.



 

"Metro 2033" Dmitry Glukhovsky
W postnuklearnej Moskwie ludzie, którzy przeżyli katastrofę, kryją się w moskiewskim metrze. Muszą oni uważać na promieniowanie oraz na nowe formy życia. Tworzą oni miasta-państwa na stacjach podziemnej kolejki i starają się przetrwać w postapokaliptycznym świecie.
Książkę możesz również przeczytać w ramach: 32.  Książka z liczbą w tytule.


 

"Sezon burz" Andrzej Sapkowski
Książka jest częścią Sagi o Wiedźminie, w której występują postacie znane z wcześniejszych tomów - między innymi druh Geralta Jaskier i czarodziejka Yennefer. Poza tym pojawiają się nowi bohaterowie, zarówno ludzie, jaki i nieludzie oraz magiczną sztuką wyhodowane bestie.
Książkę możesz również przeczytać w ramach: 17.  Książka znanego autora, którego nie czytałeś jeszcze żadnej powieści.


 
"Wołanie kukułki" Robert Galbraith
Ciało supermodelki Luli Landry zostaje znalezione pod oknem balkonu jej rezydencji. Policja uznała to zdarzenie za samobójstwo. Brat Luli nie wierzy jednak w to wytłumaczenie i zatrudnia detektywa, Cormorana Strike'a. Książka została napisana przez J.K. Rowling pod pseudonimem Robert Galbraith, a niedawno w księgarniach pojawiła się kontynuacja zatytuowana "Jedwabnik".
Książkę możesz również przeczytać w ramach: 03.  Książka ulubionego autora, której jeszcze nie czytałeś.

 

"Zaginiona dziewczyna" Gillian Flynn
Nick i Amy Dunne mają właśnie świętować piątą rocznicę ślubu. Jednak rankiem Amy znika bez śladu. Podejrzenia padają na męża, a coraz więcej poszlak sugeruje, że to właśnie on stoi za zaginięciem żony. Wraz z siostrą Margo próbuje on jednak dowieść swojej niewinności.
Książkę możesz również przeczytać w ramach: 02.  Książka, którą przeczytasz po obejrzeniu filmu.


 

"Gniew" Zygmunt Miłoszewski
Trzeci tom cyklu o prokuratorze Teodorze Szackim. Zostaje on wezwany do poniemieckiego bunkru, w którym znaleziono szkielet. Nie są to jednak zwykłe wojenne szczątki. Skrywają one tajemnicę i stają się początkiem najtrudniejszej w jego karierze sprawy.
Książkę możesz również przeczytać w ramach: 14.  Książka ze zbrodnią w tle.


 

"Miniaturzystka" Jessie Burton
Nella Oortman poślubiła bogatego kupca Johannesa Brandta, który nie poświęca jednak swojej żonie wiele czasu. Zamiast tego daje jej w prezencie drewnianą replikę domu, którą ma dla niej umeblować tajemniczy miniaturzysta. Niespodziewanie jego figurki ukazują tajemnice mieszkańców i przedstawiają przyszłe zdarzenia.
Książkę możesz również przeczytać w ramach: 13.  Książka, którą wybrałeś ze względu na ładną okładkę.

 

"Gwiazd naszych wina" John Green
Hazel choruje na raka i za namową rodziców uczestniczy w spotkaniach grupy wsparcia. Niespodziewanie spotyka tam Augustusa, który całkowicie zmienia jej życie.
Książkę możesz również przeczytać w ramach: 06.  Książka z serii Young Adult.




Opisy książek przedstawionych powyżej tworzone są w oparciu o informacje z portalu lubimyczytać.pl.

Co myślicie o moim wyborze książek? Czy wybralibyście którąś z nich?

Może Ci się również spodobać

12 komentarze

  1. Z tego zestawu najbardziej podobały mi się "Gniew" i "Cień wiatru.
    "Metro 2033", "Wołanie kukułki" i "Sezon burz" - mocno przereklamowane, choć daje radę przeczytać.
    "50 twarzy..." - usnęłam, ale fakt, że nigdy nie rozumiałam powieści erotycznych. Dla mnie to tak, jakby ktoś głodny zamiast coś ugotować przeglądał książkę kucharską :)
    Reszty nie czytałam - wszystko przede mną.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słyszałam, że "Cień wiatru" jest świetny i na pewno przeczytam. "Metro 2033" mam w domu, więc też w końcu po nie sięgnę i mam nadzieję, że mi się spodoba :). "Pięćdziesiąt twarzy Greya" mi też się nie podobało, co nie zmienia faktu, że jest to książka-fenomen, więc stwierdziłam, że idealnie pasuje do tej listy.
      Ja z listy czytałam w zeszłym "Zaginioną dziewczynę" i zdecydowanie polecam :). Zresztą niedługo pojawi się jej recenzja.

      Usuń
  2. ,,Pięćdziesiąt twarzy Grey'a" największy kit wszech czasów :) ,,GNW" przereklamowane :) Reszty nie czytałam, ale też mam w planach, jeszcze dorzuciłabym sobie ,,Igrzyska śmierci" :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie dałam rady doczytać "Pięćdziesięciu twarzy Greya", ale tak jak pisałam wyżej Agnieszce, jest to bardzo popularna książka na rynku.
      Nie pomyślałam o "Igrzyskach śmierci", ale rzeczywiście by pasowały :). Na pewno się pojawią w zestawieniu do jakiegoś innego punktu mojego wyzwania.

      Usuń
  3. Fajna taka ksiazkowa polecajka. Musze podac dalej dziewczynom z wyzwania czytelniczego u Maknety. Jezeli dziergasz, haftujesz, malujesz czy cos podobnego moze sie do nas przylaczysz. Zajrzyj do Maknety www.makneta.com
    Pozdrawiam serdecznie Beata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się podoba :). W ciągu roku pojawi się jeszcze wiele takich zestawień o różnej tematyce, więc zapraszam. Co prawda nie dziergam ani nic takiego, ale kiedyś o tym myślałam, więc na pewno zajrzę :).

      Usuń
  4. Pięćdziesiąt twarzy Greya.. myślę, że gdy w kinach pojawi się film jeszcze więcej ludzi będzie chciało ją przeczytać.
    "Gniew" Zygmunt Miłoszewski - o tej książce dużo dobrego słyszałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mi się tak wydaje. Film sprawił, że książka stała się jeszcze bardziej popularna. "Gniewu" niestety nie czytałam, ale również słyszałam, że jest bardzo dobry.

      Usuń
  5. Jestem ciekawa jak spodoba Ci się "Pięćdziesiąt twarzy Greya" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś zaczęłam czytać, ale niezbyt mi się podobało. Może kiedyś dokończę, ale jak na razie mam na liście wiele innych książek, które chcę przeczytać :)

      Usuń
  6. "Wołanie kukułki" znam i lubię. "Cień wiatru" dopiero mnie czeka, tak jak "Zaginiona dziewczyna". Nic tylko czas zacząć czytać!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Zaginioną dziewczynę" jak najbardziej polecam, a "Cień wiatru" jest podobno bardzo dobry :)

      Usuń